OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
TOMPEX&AGROPEX Sp. z o.o.
Adres: Skrzyńsko ul. Warszawska 30, 26-400 Przysucha
NIP: 6010091390
REGON: 386329407
1 Postanowienia ogólne sprzedaży
- Ogólne warunki sprzedaży („OWS”), określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez TOMPEX&AGROPEX Sp. z o.o. przy ul. Warszawskiej 30, Skrzyńsko, 26-400 Przysucha, posiadający NIP: 6010091390, REGON: 386329407 (zwanego dalej „Sprzedawcą”) a podmiotem kupującym towar od Sprzedawcy (zwanego dalej „Kupującym”).
- OWS odnoszą się do wszystkich umów i form sprzedaży, chyba, że strony wyraźnie postanowiły inaczej, np. przez zawarcie osobnej umowy w formie pisemnej.
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje na podstawie Faktury lub pisemnego zamówienia, złożonego przez Kupującego. Jeżeli Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych ze Sprzedawcą przyjęcie przezeń Ogólnych Warunków Sprzedaży przy jednym zamówieniu uważa się za ich akceptację dla wszystkich pozostałych zamówień i umów sprzedaży.
- Obowiązek zapoznania się z OWS leży po stronie Kupującego ,nie zaznajomienie się z OWS przez Kupującego nie zwalnia go z obowiązku przestrzegania zawartych w nim ustaleń.
- Treść OWS jest dostępna w siedzibie firmy oraz na stronie internetowej http://tompex-agropex.pl/
2 Oferta i zamówienie towaru
- Podstawą sprzedaży towarów przez Sprzedawcę jest zamówienie Kupującego, złożone pisemnie za pośrednictwem poczty, poprzez pocztę elektroniczną
- tompex@tompex-agropex.pl
- lub poprzez wysłanie zamówienia na numer: +48 723 735 799
Zamówienia winny być ostemplowane i podpisane przez osobę upoważnioną. Zamówienie może również wręczyć do rąk przedstawiciela handlowego Sprzedającego.
- Zamówienie winno zawierać:
- rodzaj zamawianych towarów
- ilość zamawianych towarów
- uzgodnione ceny jednostkowe i warunki płatności
- termin odbioru zamówionych towarów
- Wszelkie, oprócz w/w dodatkowe warunki zamówienia nie będą wiązały Sprzedawcę i traktowane będą przez strony jako nie zastrzeżone
- Złożenie zamówienia bez istotnych, pełnych informacji i skutkujące dostawą towaru niezgodnego z indywidualnymi potrzebami Zamawiającego (Kupującego), nie stanowi podstawy do odmowy przyjęcia towaru i złożenia reklamacji.
- Koszty dostawy oraz innych usług dodatkowych są ustalane indywidualnie przy przyjęciu zamówienia. Brak takich ustaleń oznacza, że odbiór towaru następuje w magazynie Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo pobrać od Kupującego zaliczkę, jej wysokość ustala się indywidualnie. Pobrana zaliczka zostanie rozliczona przy odbiorze ostatniej partii towaru.
- Anulowanie złożonego zamówienia przez Kupującego wymaga pisemnej zgody Sprzedawcy.
- W imieniu Sprzedawcy osobą upoważnionymi do prowadzenia uzgodnień i potwierdzania zamówień jest : PIOTR SKIBA
3 Odbiór i dostawa towaru
- Gdy odbiór towaru następuje w magazynie Sprzedawcy, odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie wydania towaru z magazynu.
- Gdy towar dostarcza Kupującemu Sprzedawca, odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie dokonania rozładunku i ewentualnych usług dodatkowych.
- Kupujący lub osoba przez niego wyznaczona jest obowiązany do uczestnictwa przy załadunku Towarów o ile będą one wysłane poza terytorium RP, uczestnicząc przy załadunku ma obowiązek na bieżąco sprawdzać jakość zamawianego towaru i w razie potrzeby przerwać załadunek lub zrezygnować z zamówienia.
- Brak uczestnictwa w załadunku przez Kupującego lub osoby przez niego wyznaczonej zwalnia Sprzedającego z odpowiedzialności reklamacyjnej za zamówienie.
- Sprzedawca dostarczając towar pod wskazany przez Zamawiającego adres dostawy, ma prawo uznać, że odbiór towaru dokonany został przez upoważnionego przedstawiciela Kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest skontrolować dostarczony towar pod względem ilości, jakości oraz zgodności ze złożonym zamówieniem, w momencie jego realizacji i podpisać dokument potwierdzenia dostawy.
- W przypadku zastrzeżeń, braków czy uwag, Kupujący zobowiązany jest je wskazać i dokonać właściwych adnotacji na druku potwierdzenia dostawy.
- Podpisanie przez Kupującego, druku potwierdzenia dostawy bez zgłoszenia zastrzeżeń, braków czy uwag, oznacza prawidłowe dostarczenie towaru.
- Jeśli dokonanie opisanej wyżej kontroli w momencie dostawy jest niemożliwe, osoba odbierająca towar jest zobowiązana sprawdzić przynajmniej jego ilość i brak widocznych z zewnątrz uszkodzeń. Prawidłową kontrolę Kupujący zobowiązany jest przeprowadzić natychmiast kiedy stanie się to możliwe, najpóźniej z chwilą rozpakowania towaru i przed jego dalszą sprzedażą nie później niż jeden dzień (24 godziny) od daty dostawy . Ewentualne zastrzeżenia powinny być zgłoszone Sprzedającemu bezzwłocznie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieterminową realizację zamówienia, jeżeli opóźnienie nie wynika z jego wyłącznej winy. W przypadku towarów na indywidualne zamówienie, Kupujący może odstąpić od umowy, gdy zwłoka w jej realizacji przekroczy 3 dni roboczych.
- W przypadku zwłoki trwającej ponad 2 dni w odbiorze zamówionych płodów rolnych, Sprzedawca uprawniony jest do obciążenia Kupującego kosztami w wysokości 15 % wartości nieodebranego zamówienia.
- W przypadku przekraczającej jeden dzień (24 godziny )zwłoki w odbiorze zamówionych płodów rolnych łatwo psujących się których termin przechowywania jest bardzo krótki, zgromadzonych na indywidualne zamówienie Kupującego, Sprzedawca zastrzega sobie prawo wystawienia faktury i żądania zapłaty, tak jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie z zamówieniem.
- Płody rolne wydawane będą według wagi rzeczywistej lub sztuk. Realizacja zamówienia dopuszcza odchylenia ilościowe na plus lub minus 5 % zamówionego asortymentu płodów rolnych. W ramach tej tolerancji zamówienie uważa się za zrealizowane.
4 Warunki płatności
Cena, jak też termin zapłaty jest każdorazowo wskazany w umowie, bądź fakturze. Zapłata płatna jest przelewem na wskazany tam rachunek, lub gotówką do rąk upoważnionego pracownika Sprzedawcy, bądź w kasie Sprzedawcy.
Za datę zapłaty przyjmuje się dzień wpływu należnej kwoty na konto Sprzedawcy.
Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny w przypadku, gdy Kupujący dokonał zmiany warunków zamówienia po przyjęciu zamówienia do realizacji (np. zmiany terminu, miejsca odbioru, ilości i asortymentu zamawianego towaru).
Kupujący nie może bez pisemnej zgody Sprzedającego stosować zatrzymania i jakichkolwiek potrąceń zapłaty i dokonywać kompensat .
W przypadku zwłoki w zapłacie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji dalszych zamówień do czasu zapłaty przez Kupującego zaległych należności, bądź uzależnieni realizację dalszego zamówienia od złożenia przedpłaty, bądź dodatkowego zabezpieczenia zapłaty.
W przypadku uiszczenia, po terminie wskazanym na fakturze, zapłaty należności wynikającej z umowy Sprzedający ma prawo do naliczania odsetek ustawowych od dnia wymagalności należności .
W przypadku zalegania z płatnościami za otrzymany towar powyżej 14 dni od daty płatności wynikającej z wystawionej faktury, Sprzedający przekaże sprawę do KANCELARII PRAWENEJ świadczącej usługi na jego rzecz i z tego tytułu obciąży Kupującego kosztami prowadzonej windykacji w wysokości 20% kwoty zadłużenia obejmującego należność główną, odsetki i inne ewentualne koszty związane z odzyskaniem należności. Koszty prowadzonej windykacji zostaną pobrane przez Sprzedającego z każdorazowej wpłaty dokonywanej przez Kupującego, a w razie braku takich wpłat powiększą one zadłużenie, o które Sprzedający wystąpi na drogę postępowania sądowego.
Jeżeli Kupujący popadł w opóźnienie z płatnościami należnymi na podstawie więcej niż jednej faktury, ma prawo zaliczenia jakiejkolwiek zapłaty dokonanej przez Kupującego z tytułu jakiejkolwiek faktury w pierwszej kolejności na poczet odsetek za opóźnienie, kosztów prowadzonej windykacji a następnie należności najdawniej wymagalnych. Postanowienie niniejsze uchyla uprawnienia dłużnika, o którym mowa w art. 451 §1 kodeksu cywilnego. Jednocześnie Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonania kompensaty z tytułu innych wierzytelności i zobowiązań, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Kupującemu nie służy wobec Sprzedawcy prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu.
W przypadku przekroczenia przez Kupującego terminu płatności za dostarczony towar, wynikającego chociażby z jednej faktury, Sprzedający ma prawo postawić w stan natychmiastowej wymagalności płatności wszystkich faktur, których terminy płatności jeszcze nie minęły. Ponadto w takiej sytuacji Kupujący traci prawo do wszystkich udzielanych mu rabatów, zniżek, bonusów.
Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za towar bądź za jego część.
5 Składanie i załatwianie reklamacji
W celu zgłoszenia jakichkolwiek zastrzeżeń co do jakości dostarczanych towarów należy przesłać pisemną informację listem poleconym na adres TOMPEX&AGROPEX Sp. z o.o., ul. Warszawska 30, 26-400 Skrzyńsko i kopię zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej zawierający opis tych zastrzeżeń ze wskazaniem dokumentacji sprzedaży wraz z dokumentacją transportu oraz wykazem temperatury przewożenia, czasu transportu i temperatury przechowywania.
Warunkiem niezbędnym do złożenia reklamacji do zamówienia jest konieczność zapłaty w całości należności określonej w zamówieniu.
W przypadku sprzedaży „loko magazyn Sprzedającego”, zakupu płodów rolnych, ilość i jakość dostawy określona jest na podstawie dokumentu WZ lub PZ i świadectwa jakości posiadanych przez Sprzedającego. Kupujący może zgłosić zastrzeżenia w czasie załadunku niezwłocznie zawiadamiając Sprzedającego i wstrzymując załadunek. W takim przypadku Strony uzgodnią sposób rozstrzygnięcia sporu, zaś ewentualne koszty poniesione pokryje przegrywający spór. Po podpisaniu WZ lub PZ przez Kupującego wygasają jego prawa do reklamacji ilościowej, jakościowej, jak i co do asortymentu.
W przypadku reklamacji ilościowych, zgłoszenie reklamacji może nastąpić:
– dla reklamacji wynikających z błędnego załadunku towaru – najpóźniej w dniu następnym po rozładunku towaru;
– dla reklamacji wynikających ze szkód powstałych w czasie transportu – najpóźniej w dniu rozładunku towaru.
W przypadku reklamacji ilościowych konieczne jest umieszczenie przez Kupującego adnotacji na liście przewozowym o rodzaju szkody w zakupionym towarze (stwierdzenie braku lub uszkodzenia). Adnotacja na liście przewozowym musi zostać podpisana przez kierowcę, który dostawę zrealizował.
W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, Sprzedający może według swego uznania wymienić towar na wolny od wad, obniżyć cenę reklamowanego towaru lub przyznać stosowne odszkodowanie. Sprzedający i Kupujący mogą też uzgodnić inny sposób załatwienia reklamacji. Załatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się przez Kupującego dalszych rekompensat.
Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji Kupujący obowiązany jest przechowywać reklamowany towar w sposób należyty, uniemożliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków.
Brak zgłoszenia reklamacji w przewidzianych wyżej terminach powoduje utratę przez Kupującego prawa do reklamacji.
W każdym przypadku reklamacji podstawą jej rozpatrzenia przez Sprzedawcę jest sporządzenie i przesłanie do Sprzedawcy protokołu reklamacyjnego i dokumentacji zdjęciowej, niezwłocznie po zgłoszeniu reklamacji przez Kupującego, pod warunkiem, że reklamowany towar znajduje się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku towaru.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane niewłaściwym transportem lub przechowywaniem towaru przez Kupującego oraz osób trzecich. W szczególności reklamacja nie przysługuje Kupującemu w sytuacjach gdy:
Kupujący lub osoba trzecia transportowali towar niezgodnie z zaleceniami dotyczącymi temperatury przewozu, temperatury przechowywania, sposobu składowania i rozładunku.
Sprzedawca ma prawo wstrzymać się wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania przez Kupującego wszelkich zaległych należności.
Akceptując niniejszą procedurę reklamacyjną Kupujący rezygnuje z korzystania z prawa potrącenia swoich roszczeń.
W sprawach dotyczących odpowiedzialności Sprzedający za wady sprzedanego towaru, stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne i prawne, z uwzględnieniem postanowień niniejszego paragrafu.
Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi jest wyłączona.
6 Opakowania
- Sprzedający dostarczy uzgodnione asortymenty w opakowaniach Kupującego lub po uzgodnieniu z Kupującym w opakowaniu własnym.
- Sprzedający może wypożyczyć Kupującemu potrzebną ilość opakowań. Ich ilość uzależniona będzie od zakontraktowanych ilości surowca.
- Kupujący, któremu wypożyczono opakowanie odpowiedzialny jest za prawidłową gospodarkę opakowaniami, dbanie o i ich stan techniczny oraz czystość.
- W przypadku braku zwrotu wypożyczonych opakowań, strony ustalają, że w rozliczeniu opakowań obowiązywać będą następujące ceny:
Łubianka plastikowa | 5,00 zł + VAT |
Skrzynka plastikowa 8 kg czeszka | 17,00 zł + VAT |
Skrzynka twarda plastikowa 10 kg | 18,00 zł + VAT |
Skrzynka plastikowa 10 kg ZOMAR | 18,00 zł + VAT |
Skrzynka plastikowa twarda 15 i 20 kg | 19,00 zł + VAT |
Skrzynka siatka | 10,00 zł + VAT |
Skrzyniopaleta – kisten pełny lub ażur | 500,00 zł + VAT |
Skrzynia drewniana | 300,00 zł + VAT |
- Zwrot opakowań do magazynów Sprzedającego nastąpi w ciągu 15 dni kalendarzowych od zakończenia dostaw na koszt Kupującego. Opakowania rozliczyć należy zgodnie z rodzajami, bez możliwości wymian lub kompensat. Do magazynu nie będą przyjmowane opakowania uszkodzone z winy Kupującego. W takim przypadku Sprzedawca potraci należność wg cen jak wyżej oraz wystawi odpowiednio fakturę VAT. Jeżeli Kupujący nie dokona zwrotu opakowań w wyżej wymienionym terminie, Sprzedawca może wystawić fakturę VAT po wyżej wymienionych stawkach bez konieczności wcześniejszej konsultacji.
7 Zakres odpowiedzialności
- Odpowiedzialność Sprzedawcy związana z przyjęciem zamówienia i jego realizacją ogranicza się tylko do wysokości wartości zamówienia, nie obejmuj szkód dotyczących spodziewanych korzyści, czy utraconego zysku. Nie obejmuje kosztów transportu, opłat celnych oraz innych wydatków poza określonymi w wartości zamówienia.
- Sprzedawca nie odpowiada za przydatność dostarczonego zgodnie z zamówieniem towaru do pożądanego przez Kupującego celu.
8 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie zamówienia jeśli było to skutkiem zadziałania tzw. siły wyższej . Siła wyższa jest rozumiana jako sytuacje znajdujące się poza kontrolą Sprzedawcy, które hamują lub uniemożliwiają wykonanie umowy, takie jak: strajk, wypadki losowe, nieprzewidywalne przestoje u Sprzedającego i/lub innych stron trzecich, od których zależy działalność Sprzedawcy oraz ogólne problemy z transportem a w szczególności zakłóceń w komunikacji, warunków atmosferycznych ,wypadku, bądź zmiany obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca nie dopuszcza cesji praw wynikających z zawartej umowy lub złożonego zamówienia, na rzecz osób trzecich bez jego pisemnej zgody.
- Strony umowy są zobowiązane do każdorazowego informowania drugiej strony umowy o zmianie adresu. W przypadku braku takiego zawiadomienia korespondencja nadana na adres wskazany na umowie uważana jest za dostarczoną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami sprzedaży mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Ewentualne spory rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy miejscowo Sprzedającemu.
- Postanowienia Ogólnych Warunków Sprzedaży (OWS), określające zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez TOMPEX&AGROPEX Sp. z o.o., wchodzą w życie z dniem 01.01.2022 r.i obowiązują do odwołania.